Ariomex FAQ

  • واریز و برداشت

هش تراکنش چیست؟

TXID یا هش (Transaction Hash)، عدد منحصر‌به‌فردی است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بستر بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر تراکنش در شبکه بیت کوین، یک TXID منحصر‌به‌فرد خواهد داشت که با استفاده از این کد می‌توان تراکنش ایجاد شده را ردیابی کرد.

لینک تراکنش چیست؟

هر تراکنشی در شبکه بلاکچین با هش تراکنش یا TXID شناخته می‌شود. جهت استعلام وضعیت تراکنش این هش تراکنش در Explorer رمزارز مربوطه وارد شده و نتیجه دریافت می‌شود. این فرایند با لینکی مشخص می‌شود که لینک تراکنش نامیده می‌شود.

دارایی خرد چیست؟

دارایی خرد به مقدار دارایی‌ای اطلاق می شود که میزان آن از حداقل سفارش‌گذاری مجاز در بازار کمتر باشد. به عنوان مثال شما نمی توانید مقدار بیتکوین معادل ۱۰۰ تومان را در بازار سفارش‌گذاری و به فروش برسانید. تبدیل دارایی خرد به تومان از قسمت تبدیل دارایی‌های خرد امکان پذیر است.

مبنای محاسبه قیمت در تبدیل دارایی‌های خرد چگونه است؟

در تبدیل دارایی‌های خرد رمزارزی، قیمت بر اساس قیمت لحظه‌ای در آریومکس محاسبه می‌شود. به عبارتی مقادیر خرد رمزارز در بازارهای آریومکس بصورت سفارش مارکت به فروش رفته و معادل تومان آن در حساب کاربری شارژ می‌شود.

چرا دارایی خرد ایجاد می‌شود؟

در بازارهای معاملاتی دقت‌های اعشاری مشخصی برای محاسبات وجود دارد و اعداد و معاملاتی که پایین‌تر از این دقت‌های اعشاری ایجاد می‌شوند بصورت دارایی خرد شناسایی می‌شوند و برای جلوگیری از تضییع حقوق کاربران این مقادیر هم می‌توانند به تومان تبدیل شده و قابلیت برداشت داشته باشند.

  • واریز و برداشت > واریز

واریز رمزارز داشته‌ام اما هنوز در حساب آریومکس دیده نمی‌شود؟

در صورتیکه واریز رمزارز انجام داده‌اید و از تایید تراکنش در شبکه مربوطه اطمینان دارید گزینه بروزرسانی موجودی را انتخاب نموده تا موجودی حساب شما بروزرسانی شود.

هنگام واریز رمزارز ممو / تگ را وارد نکرده‌ام، آیا دارایی‌ام قابل بازیابی است؟

اگر در واریز رمزارزی نظیر ریپل (XRP) فراموش کرده‌اید که ممو را وارد نمایید پس از اطمینان از تایید شبکه مربوطه به واحد پشتیبانی مراجعه نمایید. در صورتیکه که امکان بازیابی وجود داشته باشد حداکثر تا یک هفته دارایی شما قابل بازیابی خواهد بود.

آیا آدرس‌های کیف پول من در آریومکس می‌تواند تغییر کند؟

بله، در مواردی و با توجه به ملاحظات امنیتی آدرس کیف پول کاربران می‌تواند تغییر کند. حتما قبل از واریز رمزارز یک بار دیگر آدرس کیف پول خود در آریومکس را بررسی نمایید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

در واریز تومان از درگاه پول از حسابم کسر شده اما حساب کاربری شارژ نشده است؟

در صورتیکه در واریز ریالی تراکنش ناموفق بوده اختلال از جانب درگاه یا بانک شما است و مبلغ تا حداکثر ۴۸ ساعت به حساب بانکی شما عودت داده خواهد شد. این فرایند توسط سیستم بانکی انجام می‌پذیرد و آریومکس در این فرآیند دخالتی ندارد.

آیا راه دیگری برای واریز غیر از واریز درگاهی وجود دارد؟

خیر، بطور کلی کلیه واریزها می‌باید از طریق درگاه‌های بانکی صورت بگیرد.

حداقل و حداکثر واریز ریال چقدر است؟

حداقل واریز ریالی 40 هزار تومان و سقف واریز 25 میلیون تومان می باشد.

  • واریز و برداشت > برداشت:

از حساب کاربری برداشت رمزارز داشته‌ام اما کیف پول مقصد شارژ نشده است:

در مواقعی که برداشت رمزارز از سمت آریومکس تکمیل و پردازش شده است می توانید لینک تراکنش تایید شده از حساب کاربری را دریافت نموده و برداشت خود را از مقصد پیگیری کنید.

چه زمانی باید تگ یا ممو را در برداشت وارد کنم؟

بطور کلی باید برای رمزارزهایی نظیر ATOM یا XRP که وارد نمودن ممو الزامی است ممو یا تگ را وارد نمایید. پیشنهاد ما این است که حتی اگر برداشت شما به کیف پول شخصی است باز هم ممو را وارد نمایید. دقت کنید که در برداشت به پلتفرم‌های مالی دیگر حتما ممو را از سمت مقصد دریافت و در برداشت خود وارد نمایید.

برداشت رمزارز چقدر طول می‌کشد؟

بطور کلی کلیه برداشت ها حداکثر تا ۵ دقیقه پردازش و شبکه مربوطه ارسال می‌شوند. اما سرعت برخی شبکه ها مانند LTC یا BTC کمتر از شبکه‌هایی نظیر TRX است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه هم طول بکشد.

کارمزد برداشت چگونه محاسبه می‌شود؟

کارمزد دریافتی در برداشت را شبکه رمزارز مربوطه بر مبنای محاسبات داخل شبکه و میزان ترافیک شبکه تعیین می کند. توجه داشته باشید آریومکس نقشی در تعیین کارمزد نداشته و کارمزد دریافتی به شبکه رمزارز مربوطه پرداخت می‌شود.

برداشت تومان داشته‌ام اما برخلاف همیشه مدت زمان بیشتری طول کشیده که مبلغ به حساب بانکی واریز شود:

در مواقعی که اختلالی در سیستم بانکی یا شاپرک پیش بیاید برداشت‌ها ممکن است در سیکل‌های بعدی پردازش و واریز شوند. به محض انجام برداشت، آریومکس بعد از حداکثر ۱ دقیقه برداشت ریالی را پردازش و به سیستم بانکی ارسال می کند.

  • بازارها معاملات سفارش ها

چرا کارمزد سفارش‌گذار کمتر از سفارش‌بردار می باشد و تفاوت آن‌ها در چیست؟

در اغلب پلتفرم‌های معاملاتی حرفه‌ای دنیا، کارمزد سفارش‌گذار کمتر از سفارش‌بردار است چون سفارش‌گذار، سفارشی را به لیست سفارشات ثبت شده اضافه می کند و باعث افزایش عمق آن بازار می‌شود. بعبارتی سفارش گذار شخصی است که سفارش از نوع لیمیت انجام می دهد و منتظر سفارش‌بردار می‌ماند.

  • بازارها معاملات سفارش‌ها > انواع سفارش

اگر قیمت سفارش خرید لیمیت قیمت را اشتباهی بسیار بالاتر از بازار ثبت کنم آیا خرید از همان قیمت انجام می‌گیرد؟

خیر، هسته معاملات بر اساس سفارش‌های فروش مقابل خرید را از قیمت های موجود انجام داده و مانع ضرر و زیان کاربر می‌شود. این فرایند در مورد سفارش لیمیت از نوع فروش هم صادق است.

سفارش لیمیت ثبت کرده ام قیمت بازار به قیمت سفارش گذاری رسید اما معامله انجام نشده است:

قیمت بازار بر اساس آخرین معامله انجام شده مشخص می‌شود اگر قیمت بازار به قیمت سفارش لیمیت رسید علاوه بر قیمت، باید خریدار یا فروشنده ای هم در قیمت سفارش لیمیت شما وجود داشته باشد تا سفارش شما انجام شود. ممکن است سفارشی قبل از سفارش شما در همان قیمت ثبت شده باشد و معامله اخیر بر مبنای همان سفارش انجام شده باشد.

در چه مواقعی سفارش مارکت ثبت کنم؟

در مواردی که جهت خرید یا فروش، قیمت کمترین اولویت را دارد و سرعت انجام معامله بدون در نظر گرفتن لغزش چند درصدی قیمت مد نظر است.

چرا سفارش SL من از قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت تعیین شده اجرا شده است؟

قیمت مشخص شده در سفارش SL قیمت فعال‌سازی سفارش است و بعد از فعال شدن، سفارش فروش بصورت مارکت اجرا شده و به همین دلیل است که قیمت با قیمت تعیین شده در سفارش یکسان نخواهد بود.

  • حساب کاربری > ورودها و دستگاه‌ها

چرا IP کشور نشان داده شده در ورود‌های اخیر مربوط به ایران نیست؟

در مواردی که شما با استفاده از VPN وارد حساب کاربری می‌شوید آدرس‌ IP کشورهایی غیر از ایران در حساب کاربری ثبت می‌شود. جهت اطمینان دستگاه مورد نظر را هم بررسی نمایید.

در صورتیکه IP و دستگاه ثبت شده با هیچ‌کدام از دستگاه‌های من و آدرس‌های IP من مطابقت نداشت چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت اطمینان از دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری، رمز عبور خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پشتیبانی برداشت‌های خود را محدود کنید.

  • حساب کاربری > کد دوعاملی

کلید رمز دومرحله‌ای را فراموش کرده‌ام و در جایی هم ثبت نکرده‌ام، چگونه می‌توانم این کد را مجددا بازیابی کنم؟

در صورتی که کلید اصلی کد احراز هویت دو مرحله‌ای را فراموش یا از دست داده‌اید می‌توانید با مراجعه به پشتیبانی مراحل بازیابی این کلید را انجام دهید.

تفاوت کد دومرحله‌ای که توسط نرم‌افزار تولید می‌شود با کدهای پیامکی ارسال شده چیست؟

هر دو این ساز و کارها جهت افزایش امنیت و اطمینان از انجام عملیات توسط صاحب اصلی حساب کاربری صورت می‌پذیرد. تفاوت اصلی در نحوه ایجاد این کدها و همچنین نحوه دریافت توسط کاربر می‌باشد. هیچکدام از کدهای تولید شده در نرم‌افزار تایید نمی‌شود؟ در صورتیکه از صحت کد وارد شده اطمینان دارید در نرم‌افزار Authenticator از منو وارد قسمت تنظیمات Setting شده و گزینه بروزرسانی زمان (Time Correction for Codes) را انتخاب نمایید تا کدهای تولید شده مطابق با ساعت تلفن همراه شما باشد.

  • حساب کاربری > رمزعبور

زمان بازیابی رمزعبور به هنگام فراموشی چقدر است؟

بازیابی رمزعبور در صورت انجام صحیح مراحل، بصورت آنی انجام می‌پذیرد.

رمز عبور خود را بازیابی کرده‌ام اما امکان برداشت ندارم:

توجه داشته باشید در صورتیکه با انتخاب گزینه فراموشی اقدام به بازیابی رمز عبور خود کرده باشید کلیه برداشت‌های شما به مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد. دلیل این امر افزایش امنیت حساب کاربری و جلوگیری از سوء استفاده دسترسی‌های غیرمجاز است.

  • حساب کاربری > احراز هویت

جهت احراز هویت شماره تلفن ثابت ندارم:

با مراجعه به پشتیبانی می‌توانید مدارکی نظیر سند مالکیت یا اجاره نامه یا قبوض برق و گاز و آب و یا هر مدرکی که دال بر نشانی محل سکونت باشد استفاده نمایید.

مدت زمان بررسی مدارک احراز هویت چقدر است:

در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب کارشناسان احراز هویت در حال بررسی مدارک هستند و مدت زمان بررسی در این ساعات حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود.

چرا باید کارت ملی و تصویر خود را برای احراز هویت ارسال کنم؟

بر اساس قوانین موجود در کلیه کشورها و از جمله ایران و به منظور جلوگیری از پولشویی، تمامی پلتفرم های مالی ملزم به احراز هویت کاربران خود هستند. همچنین احراز هویت، امکان کلاهبرداری از حساب های متعلق به شخص غیر از صاحب حساب را محدود می کند.